Proces odchodzenia pracowników. Jak przeprowadzić trudne rozmowy z pracownikami.

Proces odchodzenia pracowników. Jak przeprowadzić trudne rozmowy z pracownikami.

Dla kogo?

Warsztaty przeznaczone są dla pracowników HR oraz Menedżerów, którzy uczestniczą w procesie zwalniania/degradacji, dla osób wręczających wypowiedzenia, które potrzebują wsparcia merytorycznego, aby jak najefektywniej przejść przez te trudne dla siebie i dla pracownika sytuacje.

Cele szkolenia

Praktyczne zapoznanie uczestników z zasadami procedury rozstawania się z pracownikami, z najczęściej występującymi problemami, począwszy od przygotowania informacji dla załogi o zwolnieniu, bądź odejściu pracownika/grupy pracowników, po prowadzenie rozmowy zwalniającej: jakie informacje i wsparcie powinien otrzymać pracownik i kiedy. Przećwiczenie radzenia sobie w trudnych rozmowach z  pracownikami. Przedstawienie zasad utrzymywania prawidłowych relacji między uczestnikami procesu. Wzmocnienie kompetencji w zakresie prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami i radzenia sobie z  emocjami w sytuacji zmiany negatywnej.

Uczestnicy zapoznają się z filmem szkoleniowym prezentującym różne typy zachowań, z jakimi możemy się spotkać w trakcie trudnych rozmów z pracownikami, jak również będą mieć możliwość przećwiczenia m. in. prowadzenia rozmowy z odchodzącym pracownikiem.

Program

1. Zwalnianie pracowników jako sytuacja trudna kształtowanie postaw w procesie redukcji

  • Emocje i reakcje osób zwalnianych
  • Rola HR i kierownika w rozmowie końcowej
  • Anty-postawy w trakcie prowadzenia rozmów zwalniających
  • Reakcje innych pracowników na zmiany w zespole/w firmie
  • Emocje w zmianie negatywnej

2. Jak prowadzić trudne rozmowy? Jak zwalniać? umiejętność przeprowadzania rozmów ze zwalnianym pracownikiem

  • Reakcja pracownika na zwolnienie
  • Reagowanie na prośby pracownika
  • Przygotowanie do rozmowy
  • Symulacje rozmów
  • Wywiad końcowy – zasady prowadzenia spotkania:
    • rozmowa z pracownikiem, który sam odchodzi
    • rozmowa z pracownikiem zwalnianym przez firmę
  • Ankieta dla osób odchodzących z pracy

3. Informacja dla załogi

  • Znaczenie komunikacji w procesie zwolnień
  • Przygotowanie informacji o:
    • zwolnieniu dyscyplinarnym, zwolnieniu słabego pracownika, odejściu dobrego pracownika
    • przygotowanie informacji o zwolnieniach grupowych
  • Rola i znaczenie wsparcia outplacementowego:
    • korzyści dla firmy
    • korzyści dla pracowników.

 

Szkolenie możemy również przeprowadzić w formie zamkniętej w miejscu i czasie dla Państwa dogodnym.

Więcej informacji na temat szkolenia zamkniętego udzieli Państwu Agnieszka Korach, agnieszka.korach@arkconsulting.com.pl, 22 4357002.

 

Prowadzący

Adrianna Filiks

Doświadczony trener (ponad 2400 godzin szkoleniowych zrealizowanych tylko w ciągu ostatnich 3 lat) I konsultant ZZL, dyrektor personalny, z ponad 20-letnią praktyką zawodową w opracowywaniu i wdrażaniu strategii Zarządzania Zasobami Ludzkimi, zarządzania pokoleniami na rynku pracy, procesów rekrutacji, adaptacji, rozwoju i zarządzania karierą w firmie, systemów moty

Kontakt

tel. 22 435 70 02, 504 243 881
szkolenia@arkconsulting.com.pl

Koszt uczestnictwa

Koszt uczestnictwa /netto/ 1 osoby:

790,-PLN
/Podana kwota jest kwotą netto, należy do niej doliczyć 23% podatku VAT. UWAGA: szkolenia finansowane ze środków publicznych nie są objęte podatkiem VAT/.

Koszt szkolenia obejmuje

certyfikat ukończenia szkolenia
materiały szkoleniowe
obiad
przerwy kawowe

Agenda szkolenia

Terminy

MAJ 2018, Warszawa
09.05.2018

Miejsce

Warszawa

Rezerwacja udziału w szkoleniu

Nie możesz jeszcze przesłać oficjalnego zgłoszenia?

  • Zarezerwuj miejsce na szkoleniu bezkosztowo i bez zobowiązań.
  • Napisz do nas, podaj tytuł szkolenia, ilość miejsc, które chcesz zarezerwować, termin oraz Twoje dane kontaktowe na adres: szkolenia@arkconsulting.com.pl
  • Skontaktujemy się z Tobą na 10 dni przed szkoleniem - jeśli do tej pory nie otrzymamy oficjalnego zgłoszenia - aby potwierdzić Twój udział.