Dla kogo?
Szkolenie skierowane jest do pracowników sekretariatów urzędów i instytucji.
Cel szkolenia
Szkolenie pozwoli na usystematyzowanie wiedzy specjalistycznej dotyczącej czynności kancelaryjnych i rozbudowanie swoich umiejętności i ukształtowanie swojego rozwoju zawodowego.
Metody szkolenia
Podczas dwudniowego szkolenia zastosowane będą metody aktywizujące i wpływające na efektywność kształtowania kompetencji Uczestników. Wiedza na szkoleniu przekazywana będzie w formie warsztatowej, ćwiczenia pozwolą przełożyć wiedzę na konkretne umiejętności. Podczas warsztatów trener odwołuje się do już posiadanej wiedzy i umiejętności Uczestników, co zwiększa funkcjonalność i efektywność szkolenia. Szkolenie tego typu przynosi relatywnie większe korzyści w zdobywaniu umiejętności zarządzania jednostką niż suche Fakty. Praca warsztatowa łatwiej i szybciej pozwala na uświadomienie sobie swojego potencjału emocjonalnego i intelektualnego.
Program szkolenia
Organizacja nowoczesnego sekretariatu
- sekretarki i asystentki w UE i w Polsce
- efektywna współpraca z szefem i osobami strategicznymi w jednostce
- podróż służbowa: krajowa i zagraniczna – zasady organizacji i rozliczeń
- dokumentacja wydatków pobytu w delegacji
- wysokość diet w podróży
Procedury kancelaryjne
- zakres przedmiotowy instrukcji kancelaryjnej
- słowniczek pojęć
- odbiór korespondencji
- otwieranie i sprawdzanie korespondencji wpływającej
- przeglądanie i dekretacja korespondencji wpływającej
- załatwianie spraw
- sporządzanie czystopisów
- podpisywanie pism
- umieszczanie pieczęci urzędowych
- wysyłanie korespondencji
- przechowywanie akt
Ochrona prowadzonej dokumentacji
- archiwizowanie dokumentacji zgodnie z aktualnymi przepisami
- procedury archiwizacyjne (w tym przykładowa instrukcja)
- brakowanie dokumentacji kategorii B i Bc
- zabezpieczenie i ochrona dokumentacji bieżącej – wymogi techniczne i organizacyjne
Prawo Pracy – wybrane zagadnienia
- najważniejsze zmiany w kodeksie pracy
- czas pracy pracowników administracji publicznej
- odpowiedzialność pracownika za powierzone mienie
- czas pracy pracowników administracji publicznej
Ciemna strona sekretariatu-warsztaty
- co to jest „trudna sytuacja” i kiedy przestaje być trudna?
- jak okiełzać stres? zasoby osobiste i środowiskowe
- czy grafik ustalony i zatwierdzony wystarcza
- zarządzanie emocjami Klienta, sprawne ich „gaszenie”
- stres wróg czy przyjaciel ? /warsztaty coachingowe praca na kartach Points of You/