Dla kogo
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które pracują w zespołach i/lub odpowiadają za współpracę członków zespołów.
Cel szkolenia
Szkolenie pozwala przećwiczyć: umiejętności radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych - skutecznego rozwiązywania konfliktów drogą negocjacji oraz wchodzenie w rolę facylitatora, mediatora lub arbitra. Dzięki uczestnictwu w szkoleniu można zwiększyć swoje umiejętności zarządzania konfliktem i poczuć się pewniej w trudnych sytuacjach interpersonalnych w pracy.
PROGRAM
PRZYCZYNY, MECHANIZMY, DYNAMIKA I RODZAJE KONFLIKTÓW
- „Koło konfliktów” i rodzaje konfliktów.
- Konflikty interpersonalne – ukryte, destrukcyjne, konstruktywne
- Role w konflikcie interpersonalnym i jego fazy
- Stanowiska i cele w sytuacjach konfliktowych – identyfikacja i formułowanie
- Płaszczyzny konfliktów oraz ich obszary /pola/
ROZPOZNAWANIE KONFLIKTÓW W PRACY
- Zastosowanie pojęć teorii konfliktów do diagnozy sytuacji konfliktowej
- Analiza studiów przypadków
KOMUNIKOWANIE SIĘ W KONFLIKCIE
- Komunikacyjne sprzężenia zwrotne, dynamika komunikacji w konflikcie
- „Czterej jeźdźcy apokalipsy” – główne mechanizmy utrudniające porozumienie
- Podstawowe zasady skutecznego porozumiewania się
STYLE KOMUNIKOWANIA SIĘ W SYTUACJI KONFLIKTOWEJ
- Siatka stylów reakcji interpersonalnych na konflikt
- Temperamenty i charaktery a porozumiewanie się w stresującej sytuacji interpersonalnej
UMIEJĘTNOŚCI PSYCHOLOGICZNE UMOŻLIWIAJĄCE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
- Świadomość własnych celów i motywów
- Zdolność postawienia się w sytuacji drugiej strony i zrozumienia jej motywów
- Radzenie sobie z emocjami /stresem/
METODY ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW PRZY UDZIALE TRZECIEJ STRONY
- Facylitacja w sytuacji konfliktu w pracy
- Mediacja – podstawowe zasady i rodzaje mediacji, możliwości zastosowania w pracy
- Arbitraż – zasady i warunki zastosowania w pracy
ZARZĄDZANIE KONFLIKTAMI W ZESPOLE
- Analiza konfliktu: diagnoza sytuacji konfliktowej i opcji rozwiązania konfliktu
- Prowadzenie rozmów ze stronami konfliktu – zasady, cele, warunki skuteczności
METODY
Szkolenie ma formę wykładowo-warsztatową, jest prowadzone w małej grupce /3-4 osoby/. Stosowane techniki: mini-wykłady, dyskusja, "burza mózgów", testy, ćwiczenia indywidualne i grupowe /case study, rozwiązywanie sytuacji problemowych/.
Szkolenie realizujemy również w formie zamkniętej w dogodnym dla Państwa czasie
Porozmawiajmy o szczegółach: Romuald Korach, romuald.korach@arkconsulting.com.pl, tel. 504271595.